Monday, August 30, 2010

ikan masak 3 rasa sangat nikmat

okeh
nak bgtau duluk bahawa post title tade kene mengena langsung dgn ape aku nak bebel..
haha
:p

juz nak kongsi 3 rasa..3 suasana..3 perasaan..
sangat nikmat..sangat teruja..sangat insaf..
ape dia ?

puasa merdeka aidilfitri

fuhh !
mlm ni mmg hebat..
3 sekali feel dtg..

first..
puasa..
setakat ni..aku da ponteng 5 hari [ biasa la pompuan ]
hari ni genap 20 hari umat islam menjalani ibadah puasa..
seperti yang kite tawu..10 mlm terakhir bln Ramadhan adalah malam yang sgt indah..

Dari Ibnu ‘Umar RA, katanya Rasulullah saw. bersabda: ‘Carilah malam qadar itu pada sepuluh malam yang akhir bulan Ramadhan. Jika kamu lelah, maka janganlah dilewatkan pada tujuh malam yang masih tinggal.’ (HR Muslim)

alhamdulillah..
lepas buka td..aku cuba utk memperbanyakkan amal ibadah..
moga2 aku akan diberi peluang untuk merasai indahnya 10 mlm terakhir Ramadhan..
amin....


secondly..
merdeka..
alamak..sorry to say la..
semangat medeka kurang sikit dlm diri aku skrg neh..
mane taknye..
kepala da sebok fikir nak raya..
kepala da dok sebok and risau sbb kasut raya tak beli lagi..shawl tak beli lagi..
haha ~

tp walau mcm mane pown..
aku ttp rasa bersyukur berada di bumi Malaysia ni..
aku bangga menjada anak Malaysia..cewaahhh !

HAPPY NATIONAL DAY YANG KE-53

thirdly..
aidilfitri..
haaa..
ni yang paling aku excited neh..
mane taknye..masuk shopping complex mane2 da mainkan lagu raya..
hamboi...hati terus berbunga riang...mcm esok dah nak raya..
raya tawun neh rasa cam meriah jek..
even cuti raya sekejap jek..tp da dpt rasa dah meriah nye hari raya kang..
paling excited nak gi shopping raya ngan mysuperdupersmileyman la :)
first time okeh nak shopping raya dgn beliau :)

moga moga ada yang murah hati nak bg duetraya sebanyak ini tahun ni :)

p/s : tenang menunggu 8hb utk menjejakkan kaki ke dalam bas S&S utk pulang ke batu pahat :)

No comments: