Monday, November 28, 2011

lelaki yang dikagumi

Gadis : Saya sayang awak sepenuh hati saya..
Jejaka : Saya pun sama macam awak jugak..
Gadis : Sama macam saya? macam mana tu?
Jejaka : Saya sayang awak sepenuh hati saya jugak..tapi saya sayang ibu saya lebih sikit dari awak..jangan kecik hati eh..
Gadis : *senyuman terharu* saya tak marah pun awak..


aku kagum dengan seorang lelaki yang tetap melebihkan ibu yang mengandung kan nya selama 9 bulan dan yang bersusah payah melahirkan nya..hati nya terlalu luhur serta ikhlas..lelaki seperti ini adalah lelaki yang bersifat penuh dengan kasih sayang..


aku kagum dengan lelaki yang merintih atas segala kesalahan dan kesilapan yang lalu..sungguh sebak dan terharu pabila melihat lelaki yang merintih dan mengalirkan air mata kerana sayang nya beliau kepada Allah S.W.T..dan bukan kerana seorang perempuan..tetapi..sayangnya perempuan kerap mengalirkan air mata kerana seorang lelaki..


aku kagum dengan lelaki yang tidak segan mengakui kekurangan dirinya tak kisah la dari segi fizikalnya..sifatnya..sikapnya serta agamanya..aku menganggap lelaki seperti ini adalah seorang lelaki yang sangat luhur serta jujur..berbeza dengan lelaki yang suka membangga diri dan berlagak hebat..




* kagum disini bukan bererti ke tahap memuja..kagum di sini lebih kepada perasaan terharu..moga-moga daku dipertemukan dengan lelaki-lelaki seperti ini yang sentiasa buat aku rasa kagum terhadapnya..


dan AWAK..tahniah saya ucapkan..saya sayang awak :))

No comments: