Friday, February 17, 2012

pusat

sila tengok post aku yang sebelum-sebelum ni..update je mesti hari Rabu..sebab nya Rabu ada Wordless Wednesday..caranya gampang..cuma letak gambo je..dah kata aku pemalas kan...haha ~


situasi :

si A datang kat aku lalu pungpangpungpang cerita pasal si B..cerita macam-macam yang dia tak suka bebeno dengan si B..cerita buruk-buruk pasal si B...

kemudian....

si B datang kat aku lalu pungpangpungpang cerita pasal si A..cerita macam-macam yang dia tak suka bebeno dengan si A..cerita buruk-buruk pasal si A...



nampak perbezaan di situ?? siapa-siapa yang rasa sama tu memang ada masalah  dengan mata korang la kan..okey..situasi kat atas tu dah banyak kali aku face selama 23 tahun aku hidup..ewahhhhh..nak dijadikan cerita simple macam ni la eh...


aku jenis yang kawan je dengan semua orang..selagi orang tu baik dengan aku..aku pun baik je dengan diorang..kalau orang tu buat hal dengan aku..aku tak jadikan musuh..tapi aku malas nak layan dah..pi lantak sama hang..simple je..aku tak suka cari musuh..tapi kadang-kadang orang suka salah anggap kat aku..aku serius bukan jenis yang approach orang dulu..orang kena approach aku dulu sebab aku pemalu..serius!!!! tapi sejak-sejak dah dewasa ni..aku dah mula berani approach orang dulu..hehe..eh..apehal macam lari jauh dah ni..


berbalik pada situasi kat atas tu..aku yang kat tengah-tengah tu bukan bermaksud aku bersikap talam dua muka ye..aku yang kat tengah-tengah tu hanya mendengar , melayan dan melihat je si A dan B..aku takkan terus-terus percaya apa yang A dan B cakap..aku mesti nak tengok sendiri..kena sendiri...baru aku percaya..itu jenis aku..dan aku jugak tak memusuhi A dan B..aku baik je dengan A dan B..sebab mereka baik dengan aku..


sejak zaman sekolah..then zaman kolej..and now dah zaman kerja..aku masih lagi berada dalam situasi sebegini..aku lebih berminat menjadi pendengar dan melihat situasi yang berlaku..takde nya aku nak join kau benci dia..aku pun benci dia..tak de nya...except aku sendiri yang dah terkena..yeahhh !!



peace untuk A dan B
^^


dan kenapa aku letak post title begitu?? cuba tengok pusat korang..letak kat mana?? kat tengah-tengah badan korang kan?? pusat boleh tengok atas..boleh tengok bawah gak..selekeh? tak senonoh? kthanxbye :)




p/s : A dan B tak merujuk kepada orang yang khusus..ianya general kepada mereka yang ada disekeliling aku yang bersikap sedemikian..

No comments: