Tuesday, June 2, 2009

:: ape makna sume ni?? (part 2) ::

adess..ape kene la ngan sygkuh sowg neh..kenapelah awk asek pk yang bkn2 jep..da banyak kali sy pesan jangan diikutkan sgt perasaan awk tu..awk ske pk jauh sgt la..emm..td die ngadu yang rase tak sedap ati die da dtg blek..erk..aku da mule ase tak sdp aty..ade lg ke?ingatkan da okeh da..aku pown da naek takot da sbb aku pown da mule ase pelik ngan die ni..citenye cam ni..td kitowg borak lam tepon..aku tanye la soklam lazim aku.."da mam lum?"..die jwp "dah"..okep..bgus..aku tanye lg.."ubat da mam lum?".. die jwp.."tak..ubat da abes"..erk..kejapnye da abes..aku ckp "gi la bli bru"..pas tu die jwp.."nanti la..ubat tu mahal la.."..ermm..adeh la..npe la awk tak mtk abah blikan..ni soal kesihatan awk..takkan abah takmo tlg..pas tu aku tanye lg.."syg wat pe je tu?"..die jwp."bwu blek masjid"..erkkk..aku pelik..time tu kul 2 p.m..tak penah2 gi smayang zohor kat mesjid..pas tu die cite kat aku kat masjid tu die terjumpa satu buku..die ckp tajuk buku tu.."700 AMALAN YANG DITUNTUT DLM ISLAM"...ouh..bertambah2 lg ase tak sedap aty akuh..ape makne sume ni?? pas tu die cerita lg..die sejak due menjak ni asek tak sedap aty jek..die ckp kadang2 tu bile da terlalu pk sampai da tahap nak countdown..aku tanye r pe yang di'countdown'?? die bleh lak ckp.."slalu bile seseorang tu nak 'pergi',40 hari sebelum tu mesti perangai die pelik kan?"...pergh..siyes lepas die ckp bende ni..air mate aku tros meleleh..aku menangis time tuh gak..sedih r..die ckp cam tu..aku takot sgt lau something jd kat die..aku syg die sgt2..pas tu bile aku da cool down..ntah kuasa ape datang kat aku,laju je aku tengking die.."awk ni da gile ek?? da sewel??"..adess..siyes..aku bengang gile bile die cam ni..die terlalu pk sgt benda2 yang remeh..okeyh2..aku tak leh nak terus salahkan die..mybe ada something yang tuhan nak tunjukkan kat die..mybe..aku ase die jd cam ni mungkin disebabkan da beberapa bulan idup die dok kat umah jek..idup yang tade life..idup tanpa kawan2 kat sekeliling..bile da hidup tade kawan..mule la otak tu melayang pk bkn2..lg satu..die kurang sgt sokongan dr org sekeliling..die ckp cume aku jek kekuatan die..mane la ckup lau aku sorg je..tp aku yakin t bile die da sambung blaja..benda mcm ni tak akn jd lg..aku rela die lupekan aku bile da dgn kwn2 die drpd die dok sorg2 pk pasal benda ni sume..emm..aku harap pas ni tade lg la timbul cite tak sedap aty lg..syg..same2 la kite berdoa smoge sumenye okey k..iloveyousomuch...



sy nak awk tau..bkn awk sorg je yang ade kat dunia ni..awk ade family awk,kawan2 and awk jgak ada sy..awk jgn la terasa hidup awk sunyi k..kitorg sume syg awk..n amik berat tentang awk..jgn la awk pk yang bkn2 lg k..sy syg awk..

No comments: