Monday, June 20, 2011

edisi Hari Bapa...errrrr

Popiah Goreng 
prepared by joyah

nampak agak cacat bentuk popiah tersebut..dah terkopek-kopek..tak kesah la nyahhh..janji makan cicah ngan sos cili..SEDAP TAK HENGAT  wa cakap luuu..haha..
kaw bayangkan la tengah panas2 baru angkat dari kuali..kaw cicah ngan sos cili..perghhhh


Laksa Johor Killer
prepared by Mak Senah *mak aku la tu*

ni memang laksa johor paling tersedap..terhebat..terbaekkk aku penah makan..
yeahh..laksa johor air tangan mak memang terbaekkkkk..
^_^


Homemade Chocolate Cake
prepared by Mak Senah
decorate by Kak Long


ghope asal kek ni sebenarnya molek je..tapi disebabkan cuaca panas..pas tuh goyang-goyang dalam kereta otw nak ke rumah nenek..maka semua pakat lari dari kedudukan asal..berenang-renang kelemasan ladybird kat atas kek tuh..haha
kek coklat ni pun terbaeeekkkk dari mak..sedap !



Pulut Kuning + Sambal Goreng + Serunding
pulut kuning prepared by Mak Senah
sambal goreng+serunding diimport khas dari Asam Manis

aku tak berapa nak makan pulut kuning ni..tapikalau mak yang buat..memang aku tak tolak la..berselera terus..hehe






apa ni? apa ni? banyaknya makanan sedap-sedap..
adakah Mak Senah merancang untuk membuka kedai makan?
adakah Mak Senah sedang gian memasak?






tak la...Mak Senah serta anak-anak perempuan beliau memang saja nak masak sedap-sedap sempena Hari Bapa semalam..anak lelaki mak yang sorang tu kerja tolong siang taugeh je..haha
dah malas nak bebel panjang..



Selamat Hari Bapa
tiap-tiap hari adalah hari bapa bagi aku..tapi tak salah untuk menjadikan satu hari tu..hari yang boleh buat bapa-bapa ni rasa dihargai kan..
^_^

Dari kiri : abah den , atok den , pak ngah den





Kesimpulan : Aktiviti aku weekend semalam? MAKAN ! MAKAN LAGI ! DAN LAGI !

2 comments:

nadiaz namikaze said...

HOHO..homemade cokolet kek..best tu!!

joyahLisa said...

@nadiaz namikaze
memang best !!
:)