Tuesday, June 14, 2011

tentang si pencuri hati

When I see your face
There's not a thing that I would change
Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile,
The whole world stops and stares for awhile
Cause boy you're amazing
Just the way you are


ehem..ehem..
lyrics di atas di tujukan kepada pencuri hati saya hampir tiga tahun ni..
ya awak..si pencuri hati saya..
^_^


bila diimbas kembali 3 tahun yang lepas..saat ini saya sedang mengalami emosi yang sangat-sangat tak stabil apabila kekasih lama mengganggu hidup saya sehinggakan saya rasa rimas yang teramat..dan kamu si pencuri hati..kamu dengan seikhlasnya menjadi peneman saya..menjadi kekuatan saya..menjadi pelindung saya ketika itu..saat itu saya mula dapat merasakan satu perasaan yang luar biasa..perasaan yang bercampr-campur..jiwa tak tenteram tapi hati rasa tenang bila awak sentiasa menjadi penenang saya..

saat itu..saya mula tertarik untuk mengenali awak dengan lebih rapat..dengan selekeh nya saya ketika itu..dengan hanya shirt serta jeans lusuh serta tudung bawal kita sering kali menghabiskan masa berdua..masa itu tidak lebih dari seorang teman..sebab saya tau awak masih sayang dekat kekasih lama awak..awak banyak bercerita tentang kisah-kisah lama awak..

semakin hari saya dapat rasa hubungan kita semakin rapat..rindu mula menerjah hati setiap masa tak kira waktu..ya..hati kuat mengatakan saya sudah mula sayang awak..saya biarkan hari-hari berlalu seperti biasa..saya pendam dulu apa yang saya rasa..

sampai lah satu hari..kekasih lama saya mengganggu hidup awak..mengugut saya..dan ketika itu saya langsung tak boleh kawal perasaan saya..saya sangat tertekan ketika itu..saya tak tau apa yang awak dah cakap dengan kekasih lama saya sehingga awak berjaya buat dia tak ganggu hidup saya lagi..awal pagi itu juga..setelah saya rasa lega sedikit dengan keadaan yang amat serabut ketika itu..awak call saya..dan dengan gentle nya awak bertanyakan soalan yang mungkin saya ternanti-nanti..

dan soalan yang ditanyakan itu dibalas dengan tangisan serta 'YA'..sejak berubah status kawan kepada kekasih..tipu la kalau saya kata kami tak pernah berselisih faham..hingga ke tahap mahu berpisah jangan kata tak ada..tapi kalau dah sayang..kalau dah cinta..sejauh mana dan selama mana kita boleh berpisah? walaupun masing-masing ego..tapi tetap tak boleh dinafikan kita tak boleh berpisah lama..

dan semakin hari awak semakin tunjukkan sayang awak..awak semakin tunjukkan pada saya bahawa awak serius dengan saya..segala perbuatan awak semakin hari membuatkan saya yakin awak adalah yang terbaik untuk saya..

awak boleh terima kekurangan saya..
kadang-kadang awak utamakan keselamatan saya daripada diri awak sendiri..
awak banyak dahulukan saya daripada diri awak sendiri..
awak sangat mengambil berat tentang saya dan family saya..
awak banyak menyokong saya..
awak banyak membantu saya dari segala hal..
awak tak kisah bersusah-susah dengan saya..
awak cuba sedaya upaya untuk memenuhi kehendak saya..
awak sabar dengan perangai saya yang degil serta ego..

dan saya harap semua ini awak dapat terima sampai bila-bila..
INSYAALLAH

TIGA TAHUN
mungkin jangka masa yang masih terlalu singkat..tapi amat lama bagi saya setelah banyak dugaan yang kita tempuh bersama..dan mungkin juga ini pengalaman pertama percintaan saya yang serius dengan seorang lelaki bernama kekasih..
*malu*
^_^




si pencuri hati
MOHD SYAKIR BIN MOHD YASSIN





INSYAALLAH 
segala apa yang kita rasa sekarang ni akan kekal sehingga ke akhir hayat
amin..






p/s : ayat skema mengikut emosi serta perasaan :)

2 comments:

lala reika said...

sweeettttttttttttttt :)

hope soo kekal smp biler2 oke :)

Nisha Ramlan said...

@lala reika
awak lala :)

thanks sangat2 kat awak :)
you too lala..
find your true happiness okey syg :)