Friday, November 12, 2010

joyah sedang emo

assalamualaikum my dear readers......

huh..setelah 2 hari tak de hati nak post enty..hari ni terbukak hati aku untuk update..bukan apa, ade sesetengah perkara yang aku bodoh and tak bijak to face it..jangan suke-suke hati nak kate aku tak matang okey..err..tp aku rase aku da matang..dah kot..haha..btw..there's one things yang aku rasa down,melt,lemah,lembik,bodoh,bengong dan yang sewaktu dengannya which is...

LOVE

and the other two also buat hati aku tak tenteram kadang-kadang which is...


FAMILY . FRIENDS

two types of relationship yang sangat bermakna dalam hidup aku and maybe korang jugak kan..let's start with LOVE..cinta ni kompleks sebenanye..cinta ni melibatkan hati dan perasaan okey..bile sepanjang percintaan tuh kite disakiti..of course and sudah tentu la diri ni rasa bagai ditusuk sembilu..cewahhh..haha..siyes beb..sekeras2 mana pown hati aku ni..tapi bile bab hati dan perasaan bercinta ni memang aku lomah..jadi pompuan lembik serta bodoh la senang..but not at all..tak la sebodoh mana..haha

tipu la kan kalau every couple yang ade kat dunia ni tak pernah gaduh..same on me..even baru kelmarin aku sampai dah tahap give up..aku cinta kat seseorang seikhlas hati aku..aku paling pantang kalau that guy yang aku cinta pertikaikan kasih syg aku kat die..hey kaw ! kaw tak tawu ape aku rasa ta payah la nak pertikaikan kasih syg aku okey !

kaw ! ye kaw boifren kesayangan ku..memang siyes aku da sampai tahap give up..eh..give up tak sesuai..aku da tak sanggup..tak sanggup nak sakitkan hati kaw..kononnyer la..sebab aku tak rasa aku sakitkan hati kaw pown..kaw yang cepat terasa and cepat melenting..come on la b..matured sikit buleh kan..jangan la suka2 nak besarkan hal yang kecik..huhu

bile time sedih dgn kaw..aku carik kawan2 aku..aku luahkan segala2nya kat diorg..kaw jangan nak marah2 pulak k aku story2 masalah aku kat diorg..aku tak suka kaw pertikaikan kawan2 aku..sorry..i have to say this..aku rela hilang kaw dari aku hilang kawan2 sekeliling aku..TQVM..tapi aku nak kaw tawu satu perkara..tak dinafikan bila aku story masalah aku ngan kaw kat kawan2 aku..diorg ade kutuk2 kaw..senang cite diorg seolah2 membela aku..tapi dalam hati aku ni sebenanye cukup sakit bila diorg kutuk2 and maki kaw..aku tak sanggup ada orang lain kutuk kaw..tapi aku tade pilihan lain..diorg la tempat aku nak luahkan masalah..so aku terima ape saja kata2 dari kawan2 aku..

kaw ! walaupun kaw ni sanagt menjengkelkan and menyakitkan hati aku..
aku tetap sayang kaw !
i love you,b ^_^


FAMILY

isu sensitif yang aku nak share kat sini..pernah tak korg rasa macam dianak tirikan oleh parents korang? erm..bagi yang tak pernah..baguslah..tapi aku..ntah la..walaupun mak aku da banyak kali ckp yang die tak penah nak lebih2kan sesiapa..tapi ade sesetengah perkara yang sungguh buat aku rasa dianak tirikan..

aku tak pernah mintak lebih2 dari parents aku..kalau boleh aku nak elakkan dari menyusahkan parents aku..tak kisah la dari segi duit or tenaga..duit..memang la kadang2 aku ada mintak duit dari abah..tapi aku memang tgh sesak..sumpah kalau aku tak sesak..aku takkan menyusahkan bapak aku..lesen kereta..RM750 aku baya sendirik..tak mintak bapak aku satu sen pun..takpe la..benda yang aku nak..wat pe nak mintak bapak aku tolong kan..now,dah dua bulan aku tak baya kat abah duit laptop..kesian abah..sorry abah..dua bulan ni angah memang banyak guna duit..tuh pun mak aku merungut aku dah dua bulan tak baya kat bapak aku..tp bile part akak aku lagi la seronok..bapak aku belikan die laptop cash..akak aku janji nak baya balik kat bapak aku bile die dah keje..now..dah hampir setahun die guna laptop tuh..satu sen pown tak baya kat abah lagi..sebab die tak kerja..mak aku tak bising pulak..hal2 macam ni yang buat aku terasa sangat..kalau adik beradik aku yang lain nak pegi mana2,bapak aku hantarkan..amek pegi balik..tapi bila part aku..aku perlu settlekan hal urgent..bapak aku macam wat bodoh jek dgn aku..walaupun aku dah kata urgent..aku sedih..sedih sangat2..ermm..enough hal ni..air mata mahu merembes keluar..

no matter what's going on or what happen or ape-ape jek la
aku tetap sayang family aku ^_^


FRIENDS

cuma satu je aku nak cakap..walaupun kawan penting dalam hidup aku,tapi mereka tak selalu ada untuk aku..and ada jugak sesetengah yang tak boleh harap..fine..tak salahkan korg..aku cuma seorang kawan korg yang memerlukan bantuan..kalau korg malas..tu hak korg..sekian...


kawan-kawan paling hebat aku pernah miliki ^_^



p/s : penulisan kali ni sedikit emo..lari dari seorang JOYAH YANG KEPOH.. haha :D




2 comments:

TipahSwift ^_^ said...

woit... marah ker.. sory la..
aku syg kwn2 akuh.. xske kwn aku disakiti...
klaw trlbeyh 2.. phm2 la emo huhu..

Nisha Ramlan said...

dop aih..
kaw sendiri pn paham kan..
:)