Tuesday, November 2, 2010

nak kepoh-kepoh pasal aku ke ?

"Once you have been tag, you are supposed to write a note with 25 random things, facts, or goal about you. In the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tags you. If I tag you, it’s because I want to know you more."

si landaxkechix telah meng'tag' haku..
tag neh sebenanye nak kepoh2 pasal hal orang la kan..
ingat aku jek leh kepoh pasal orang?

okeh..untuk tak menghampaka si peng'tag'
jawap saje lah..
kali ni jek aku kepoh-kepoh pasal diri aku ye..
haha
^_^


  1. nak mulakan dengan ape ni? nama penuh budak gemok atas ni ke? ok lah..exclusive kat blog aku tayang name penuh aku yang sedap ni..mak abah bagi name NOR ANISHA BTE RAMLAN..dari sekolah tadika sampai sekarang kawan2 panggil nisha ^_^ but sejak2 masuk kolej ni dapat name joyah sebab aku suke kepoh2 hal orang =) and kalau nak tawu la kan..dalam family aku diorg panggil aku NORA..ok fine..takyah nak gelak..siyes aku tak suke bile orang panggil aku name tuh..tak tawu la mengapa kan..
  2. berat badan sekarang dah 49kg..bagi aku siyes da nampak gemok..tp ntah kenape ramai ckp aku kecik..ntah le..rasa berat jek nak membawak badan ni ke mana2..nak kurus cam lisa surihani buleh tak ek? tak pown dapat berat badan time form 5 dulu pown okeh la kan..mase form 5 berat badan 41kg jek tawu..sejak2 belaja kat kolej..makaih..mendadak gile naik..mane taknye..makan tak tentu masa..melantak megi time ujung bulan..hamek kaw !
  3. aku addict dengan mende yang berwarna merah..tak tawu la kan..cite nye macam ni la kan..aku start addict pada warna merah ni sebab mase AF2 dulu2 tuh..aku minat gile ngan adam tuh..die suke warna merah..sebagai fanatic die la kan..aku pown terikut2..sound like stupid..but that's the reality lolx ^_^ skarang ni kalau boleh nak sume benda kaler merah..tp ic aku tetap kaler biru okeh..bhahaaha :D but now aku dah mula suka colour rainbow..mixing colour..nampak cantik ! ^_^
  4. skarang ni aku da tamat praktikal..tunggu nak grad saje..sementara tuh aku nak keje kumpul duet nak dapatkan kete sebijik..kete idaman aku..ouh MYVI LE..saket hati sangat2 bile ternampak kamu lalu lalang atas jalan raya...aku mahu kamu !!
  5. i'm the angah among my 4 siblings..last skalik my little bro..satu2nya anak lelaki mak abah..aku ni jenis paling keras kepala dalam family..kuat melawan pown ad gak..dalam 3 adek badik pompuan,aku ni jek yang perangai kasar sikit..tp sejak2 dah bersama boifren ni..alhamdulillah makin kurang sifat kasar tuh..boifren nak saye jadi pompuan lemah lembut..baek awk ! ^_^
  6. ape lagi ek..hah..aku start berbelog neh sejak dari tawun 2008..mase tuh baru beli laptop sendirik..ade broadband..mase tuh sebok2 ngan mespes..tapi skunk ni mespes kian dilupakan..password tok mespes pown haku da tak ingat..lantak sua..haha..berbalik pada belog ni..dah bosan ngan mespes jek kan..aku join la lain2 social network..friendster la..tagged la..tapi sume tuh dah dilupakan jugak..now sedang bergiat dengan fb,tweetwr and blogger saje ^_^ jadi seorang blogger ni seronok..at least ada tempat nak share segala-galanya..walaupun kadang2 tuh pemalas yang amat nak menaip..dulu2 blog neh buruk jek..tade sape pown sudi nak singgah..tp bile rajin explore..now..inilah hasilnya..blog yang santek bagi aku la..orang lain gi lantak la nak ckp buwuk..bluwekkkk :p
  7. aku tak boleh pegang duit banyak2..aku boros !! teramat ! lagi2 bab makan..duit aku dari dulu sampai sekarang banyak habis untuk makanan..memang patut la kan badan makin naik..
  8. aku addict kat kentang goreng mekdi okeh..penah satu hari tuh..demam2..pegi mekdi order kentang goreng jek then balik..patuh terus sehat..hebat nye kentang mekdi tuh kat aku ^_^
  9. addict jugak kat baskin robbins..ye..mende alah ni mahal..dapat sebulan sekali pown cukup lah kan..huhu ~ strawberry cheesecake sangat sedap ! boifren suke belanje eskem baskin robbins..die ckp aku comot+comel bile makan eskem ni..awwww ^_^
  10. then,aku boleh la dikatakan gila shawl..semakin addict dngan shawl sejak akhir2ni..pantang nampak shwl cantik..nak beli..tp kene control jugak..harga satu shawl tuh buleh wat makan mekdi satu set taw..okeh..makan lagi kaw fikir..bulan ni jek da habis around RM50 untuk beli 3 helai shawl...
  11. alaa..baru no 11 ke..ape lagi nak kepohkan ni..hah ! aku alergik kat kucing sebenanye..bukan sebab semput..tapi aku takut kena cakar..wuwu T_T tapi aku suke tinguk kucing comel-comel..tapi untuk pegang2 tuh..kejap buleh la kot..huhu
  12. nak cakap jugak..dah ade kekasih hati ye..boifren name mohd syakir mohd yassin a.k.a si keding..beliau suke makan banyak..tapi badan tang tuh jugak..jelesss !!!!!! dah dua tahun bahagia dengan die..hope kekal selamanya ^_^
  13. aku ni boleh kata pemalas nak taip msj..kalau boleh nak kol jek..tapi memandangkan aku bukan anak tauke topup..terpaksa rajinkan jugak jari2 menaip..tapi kadang2 tuh kalu dah malas memang malas la kan..selalu kene marah ngan boifren sebab malas nak reply msj..wuwu ~
  14. okeh..yang satu ni mungkin agak menyentapkan beberapa pihak..aku tak suka SITINURHALIZA..lagu die aku boleh la layan..tp tak semua..ntah la..sejak2 die balik dari haji..patuh tudung makin lama makin kebelakang..now terus nampak leher..tak tawu lah nak ckp ape..nyampah la senang ckp..haha
  15. aku kuat berangan..lagi2 bile time nak tido..haha..gelakkan aku ye? bia ah !!! :p
  16. aku suka merayap..suka jalan-jalan..even lau kua dengan kawan-kawan or boifren..aku tak leh dok satu tempat lama-lama..bosan..jalan-jalan lagi bagus..boifren selalu layankan jek even die dah penat..haha..cian awk..aku tak kisah lau jalan2 kat mall dengan tade duet..tp lagi indah klau boifren disisi..bahahahaa :D
  17. hasrat untuk mendapatkan kamera dslr sebijik masih diteruskan..walaupun mende alah ni ada dalam list bawah2 untuk barang yang aku mesti dapat kan dalam masa terdekat ni..aku suka amik gamba orang sebenanye..
  18. lagi ape ye..erm..ha..aku ni mudah diserang selesema..dalam sebulan tuh mesti sekali aku kene selesema..sebabnya aku ni adalah peminat ais yang tegar ! sentiasa nak minum air sejuk..boifren selalu marah2,maki2 aku pown sebab perangai aku yang ni..tak boleh la weyh..even ngah demam pown..lau dapat minum air sejuk..rasa lega beb..^_^
  19. suka makan cokelat..tapi tak suka minum air cokelat..bule tak?? haha ~
  20. jangan suruh aku makan or minum ape2 yang berperasa keladi..memang aku takkan sentuh..aiskrim ngan kek pown same..pelik la rase..erk..
  21. aku suka banyak tanya..maaf la kan kepada sesiapa yang selalu ada disekeliling aku..aku suka kepoh2..tanya2 macam2 soalan..ntah la..sifat ingin tahu dalam diri ni makin tinggi..bahahha..taleh blah ayat !
  22. satu hal pasal diri aku..ramai dah yang kate..tinguk muke aku first time depan2 nampak aku ni macam kerek,sombong,poyo..tapi bila da kenal rapat..rupenye tak..okeh..tuh memang hakikat..aku ni boleh kepoh2 gila2 dengan orang yang aku dah kenal..muke aku memang camni..muke kerek tuh bukan bermakna aku kerek..tp menunjukkan yang aku pemalu..chait ! geli eh? memang macam ni la der..macam tuh la aku tunjuk muka pemalu aku..
  23. aku suka matematik..suka kira2..boleh meligatkan otak..solve maths problem boleh buat otak aku berfungsi dengan baik..bukan nak ckp ape la kan..dari sekolah rendah sampai dah abes diploma..maths aku tak penah dpt B dan kebawah..A sokmo..peace ^_^ tapi ntah mana silapnya aku tak reti bila bab2 kira akaun..masuk keluar..agak lembap sikit nak paham..tapi lau suruh kira guna formula..laju jek ! =)
  24. eh..dah 24 ek..lagi sikit...ermm..ape ek..erm..aku tak suka gi karaoke kat lua..tade masalah lau nak join member2 pegi karaoke..tapi aku takkn nyanyi la..tolong pilihkan lagu jek..bahhaaha :D
  25. last but not least..aku suke makan..aku suka makan banyak dalam satu hari..tapi bila sekali makan sikit2 la..perut kecik la derr..


okeh ! fuh...habis pong..cukup la takat tuh jek aku bukak pekung sendirik..wakakakakaka :D

p/s : tak semua benda harus dikongsi bersama orang lain =)

3 comments:

KhairyynaZulkifli said...

hahahah...
gelak guling-guling..
:)

Nisha Ramlan said...

haha ~ y gelak guling2 pulok ?

KhairyynaZulkifli said...

lawak entry tue haa.. hahahaa