Sunday, March 27, 2011

masih lagi topik yang sinonim dengan blog aku

assalamualaikum kalian...
bertemu lagi kita dalam entry selanjutnya selepas sekian lama tak update..normal la benda ni bagi blog joyah kan..setiap kali tulis entry joyah tak lupa mention yang sekarang ni joyah memang jarang nak update blog..sampai bila nak macam ni? tengok keadaan la..

back to post title..haaa...sekali lagi joyah update blog berkisar tentang topik yang sama..siapa-siapa rasa nak muntah hijau silakan la..topik apa..ouhhhhhh...sudah tentu la tentang






MAKANAN





yezzzaaaa..semalam anak-anak pakcik Ramlan hangout together di BP Mall..tujuan utama ke BP Mall sebab kak long nak belanja makan Sushi King yawww !!! joyah kalau bab-bab makanan memang teruja habis..okey la..meh tengok apa yang berjaya kami sumbat dalam perut di Sushi King that day :)


untuk pembuka selera depa bagi Green Tea..air Green Tea ni boleh re-fill free..alahhh..macam dekat McDonalds tuh la..yang korang dok re-fill sampai penuh cawan yang ada sebelum korang nak blah dari McD..ngaahahaha :D actually aku tak berapa nak gemar air green tea ni..tawar gila rasa..bak kata adik aku la kan..

"sedap lagi air masak.."

tapi aku kena jugak minum air ni sebab air green tea ni boleh seimbangkan rasa sushi yang aku telan kang..


untuk memastikan sushi mudah dihadam dalam perut,joyah order Pink Guava Yakult..lazat !


dan bermulanya sesi mencapai sushi yang elok dok catwalk dekat foyer..yeahhh !! ini antara hasil tangkapan kami :)


yang ni ada rasa curry sikit..but sedap lagi kari mamak la wey..haha


takoyaki ni ala-ala begedil la..bezanya dalam tuh depa dok letak octopus..ngeh3 :)


ni favourite aku..tapi ada rasa masin sikit la..

yang ni adik aku yang lelaki tu je yang makan..sebabnya ni raw salmon..mentah wey..aku tengok adik aku makan pun rasa nak muntah..



ni adik lelaki aku yang capai..favourite dia la kan..raw salmon..

ni pulak boleh tahan la masinnya..kulit ikan salmon goreng tepung la senang cite..haha


ni pulak..mash potato with egg..sedap woo..favourite aku gak..kalah mash potato dekat KFC nun..



kacang yang gebu-gebu ni pun aku suka gak..makan cicah ngan soysauce+wasabi :)






adik-adikku yang teruja sedang bersantap..

gebu weyhhh...




tu diaaaaa...hasil tangkapan kami...and it ends up with this :





haaa..kira la bape pinggan dok berjaya tangkap..harga ikut warna ye..pinggan merah mahal sikit la..sebab untuk salmon..ngeh3 :)

habis licin wey..tak elok mebazir..mak pesan la kan..yang kaler hijau-hijau tu kulit je ye kawan-kawan :)

sayang gilerr rasa nak habiskan Pink Guava Yakult ni..sedap :(


okey..selesai mencekik dekat Sushi King..actually nak lepak lama-lama lagi kat situ sebab siyesly perut dah full gila dan menyebabkan kemalasan mau bangun..tapi..lebih lama kami kat situ..lagi kami tergoda dengan sushi yang dok menari-nari dekat foyer tuh..alahaiiii...

dengan berat hatinya kami bergerak keluar dari Sushi King..destinasi seterusnya...window shopping je..duet tarak maw shopping bagai..then dah penat plus plus lenguh kaki round..singgah ke Big Apple Donut lalu berjaya menangkap beberapa biji donut berikut :


ni kak long bayau..

ni aku bayau..huwaaaa...



the conclusion of that day ialah...




AKU MENGUMPUL LEMAK LAGI!!!!!!



anak-anak pakcik Ramlan yang ceria lepas menternak lemak..haih






ouh ye..last week jugak time abah jemput aku balik kerja..terus menuju ke McDonalds..maka dengan 'terpaksa' aku order set doublecheese burger..huwaaaaaaaa :(




then sempena birthday my sis last week abah bawak makan Pizza Hut pulak..




okey..nak cakap kat korang ni..lepas ni tak payah la nak tanya-tanya aku soalan atau ayat-ayat klise macam ni :

"wey..makin sehat aku tengok sekarang..."

"perghh...gemok seyh kaw sekarang..."

"apa saiz seluar kaw ? "

"apsal kaw makin berisi je aku tengok sekarang.."

and so on....


so korang pun dah boleh agak kan sebab apa...


SEBAB AKU KUAT MAKAN SEKARANG!!!


boifren pulak nak sedapkan hati cakap cam ni :

" alaaa...kan awak tengah bahagia dengan saya sekarang..mesti la senang hati.."


okey..aku berfikiran positive..betul cakap boifren tu..aku admit la kan..lately ni aku cepat sangat lapar..sikit-sikit lapar..nak-nak kat rumah tengah kaya dengan coklat sekarang macam aku penah story dekat entry yang ni...

so bak kata mak aku la kan..tak elok sekat-sekat selera..boifren pun tak galakkan sangat aku nak diet-diet ni..okey..apabila banyak sokongan serta dorongan dari banyak pihak untuk aku terus makan dan makan..maka ini lah hasilnya sekarang..berat aku dah menjangkau 49kg..huwaaaaaaa :(


okey la..sekian untuk entry kali ni..wassalam :)



p/s : ada siapa-siapa nak tolong cucikan kereta aku free of charge tak? dah berdebu dah weyyy..haha

4 comments:

aliza zeke said...

aku nak big apple wei...huhu

Nisha Ramlan said...

@noraliza
lai lai batu pahat..
tak pun sabtu ni kite gi JCo kat CS ea yunk..

cik ewun said...

wahhh da beli ketee hehhhhhhhhhhhhh! beshnyaaaaaaaaaaa

Nisha Ramlan said...

@cik ewun
alamak !
heeee...kereta share2 ngan kakak la..
:)