Sunday, February 26, 2012

pedih sakit

sayu hati pabila melihat adik sendiri menderita kesakitan..kalau sebelum ni :

kau benci adik kau?
kau rasa annoying dengan adik kau?
kau menyampah dengan adik kau?

tapi adik tetap adik..darah daging sendiri..kalau apa-apa terjadi pada darah daging sendiri..kau mesti akan turut rasa sakitnya kan..

dah dekat seminggu adik aku sakit..bermula hari rabu lepas..jam 3 pagi dia meraung kesakitan..mak aku tanya kenapa..dia cakap sakit perut..kami semua suspek gastrik sebab sebelum ni dia pernah tengah-tengah malam sakit perut sebab gastrik..tapi selalu lepas makan ubat dia terus sembuh..

tapi kenapa sejak rabu yang lalu..sakit perut dia tak hilang-hilang walaupun dah makan ubat..hantar pergi government hospital..doktor cakap kencing dia kotor..doktor bagi ubat and masuk air..doktor cakap lepas makan ubat and masuk air..dia dah okey..tapi malangnya tidak..malah tambah-tambah sakit..setiap minit..setiap masa dia meraung kesakitan..tak kira jam 2 pagi..3 pagi..4 pagi..

then mak abah decide bawak adikku berubat kampung..ternyata sakit yang ditanggung adikku bukan la gastrik yang kami sangka..adikku telah 'diserang' secara halus..katanya adikku telah 'diserang' dengan cara 'makhluk' tersebut menoreh perut adikku dari belakang..akibatnya perut adikku luka..mungkin itu yang menyebabkan perut dia sakit yang amat..then perut dia yang luka telah diubat dan ditutup secara perubatan kampung..tapi proses pemulihan tu akan menyebabkan adikku sekali lagi akan menanggung kesakitan..subahanallah...

kesian adikku..perut semakin mengeras..sakit tidak berkurangan..setiap masa adikku menyebut ALLAHUAKBAR bagi menenangkan kesakitan yang ditanggungnya..kami yang mendengarnya sedikit sebanyak merasakan kesakitan itu..dan setiap masa juga mak tak henti-henti menemani adikku dengan AYAT KURSI..

kami tak dapat nak memastikan kenapa semua ni terjadi kat dia..dia bukan seorang yang suka pergi ke tempat bukan-bukan..tempat dia adalah dirumah menghadap tv serta laptop kalau tidak bekerja..dari mana dia mendapatnya..ALLAHUA'LAM..mungkin ini satu dugaan buat kami sekeluarga..

doakan kesihatan adikku..
doakan keceriaan nya kembali semula..
doakan tawanya kembali semula..










kakak,
mak, abah, along, angah and adik doakan kakak cepat sembuh..
kami doakan kakak kuat untuk lawan sakit kakak..
T_T



************** UPDATE **************


result dari private hospital..
kakak punya usus bengkak..
kakak punya usus kena jangkitan kuman..
kakak punya darah putih naik..

ya Allah..sesungguhnya KAU tak menguji hambaMU diluar kemampuan ya Allah..
dugaan yang KAU beri ini mungkin untuk kami supaya kami lebih dekat denganMU ya Allah..
kami yakin kakak akan cepat sembuh
:')

5 comments:

mizz miwa said...

InsyaAllah, semua nya akan okay.. sama2 kita doakan adik kau.. hm.. sabar yea nisha.. kita doa sama2 yea.. :')

gadiest ❤ said...

insyaALLAH semua akan selamat..
owg doakan yg terbaik untuk adik awk dan awk sekeluarga.semoga tabah yea!!

Nisha Ramlan said...

@mizz miwa
amin..
thanks miwa cyg
:'(

Nisha Ramlan said...

@gadiest ❤thanks jannah..
amin..
:'(

Miss Anis said...

sabar ye....